身体哲学ファイルLOGOシリーズ 「豺 (SAI )」

dancingjun2008-03-01

身体哲学ファイルLOGOシリーズ

Body Philosophy File, Logo series

「 豺 ( SAI ) 」




シンプルな構成、毎回与えられるロゴは、

僕のパフォーマンスに対する情熱と極意を一つ一つ形にしたものです。

今、傾舞(KABUKU-MAI)唯一の定期公演、

純粋な傾舞(KABUKU-MAI)が体験できる唯一の機会です



With very simple dance composition, a logo given each time is to express my
passion against my performance and to show the secret of my dance, which is called
Kabuku-mai.

This is an only regularly-scheduled Kabuku-mai's performance and an only
chance that you can experience a pure Kabuku-mai.




SOUND: 笙 (SYOU)   TOKIKO IHARA
    SAZ      Sefer Simsek (Sefa) 
DANCE:傾 舞(kabuku mai )  JUN
PLACE:AManTo天然芸術研究所 (AManTo EART LAVOLATRY)
http://tengei.atpk.jp/
OPEN: 19:00
DOOR: 19:30
FEE: 2000円


電話予約でワンドリンクサービス
06-6371-5840 
Telephone being reserved serves the one drink.          
06-6371-5840





井原季子 TOKIKO IHARA

【笙】
日本本土各地の聖地・沖縄・インド・ヒマラヤを巡礼し、日本
文化の民族性・精神性のルーツを探求、笙と出会う。各地奉納
演奏。雅楽翠篁会(ががくすいこうかい)所属。
She made pilgrimage to holy land all over Japan, Okinawa, India and Himarayas,
and seek for a roots of ethnicity and spirituality of Japanese culture.
Finally she met Syou (Shinto flute) and plays for dedication to god in many areas.
A member of 雅楽翠篁会(Gagaku Suikou kai).


 http://www.eonet.ne.jp/~gagakusuikoukai/
→元宮内庁楽部長の東儀俊美先生が会長




Sefer Simsek (Sefa)/セフ ェル シムシェイ キ ( セファ )

【SAZ】
5 歳でサズをプレゼントされてからサズに夢中になり、
6 歳には結婚式で演奏を披露した。
12 歳で数多くの優秀なサズ奏者を輩出している Arif Sag 音・楽学校で
Emre Salt i k 氏から本格的にサズを学ぶ。
同時にコンサート、 TV 、ラジオ等、プロとしての活動開始。
コンサートでトルコ各地を回る機会に恵まれ、
トルコ音楽の奥深さに感銘をうける。
卒業後も地中さ毎地方、黒ラ毎地方、カッパドキア等、
各地を旅しながらサズ奏者・サズ教師として活躍。
各地域の独特な音楽と他のミュージシャン達から
影響を受け、音楽の世界を広げていった。
日本であまり矢口られていないサズだが、
イベント、パーティー、レストラン等での演奏が好評を得ている。
サズ教師としても活動中。
He was fascinated by Saz after it was presented to him for the
birthday present of 5 years old, he played the saz already at the
wedding reception when he was 6 years old.

When he got 12 years old, he seriously learned Saz by Mr.Emre Saltik at Arif Sag Misic
School where produces a lot of excellent saz players.At the same time,
he started to act in concert, TV and radio as a professional.
He had a chance to go around Turky and impressed by the profundity
of Turkish music.After graduate, he continued his trip to Mediterranean region,
Black sea region and Cappadocia as a player and also a teacher of saz.
He is influenced by original musics of each district and other musicians,
he expanded his own music world.Saz is not well known instrument
but the performance is acquiring good reputations at events,
parties and restaurants.He still act as saz teacher.


 http://www.shahmeran.com/sayfa/sub_kadife.htm/




JUN
【傾 舞 kabuku mai】
傾舞とは「武+舞+奉+禅」の4つの漢字であらわされるコンセプトを持つ
JUN独自の思想を元にしたコンテンポラリーダンス
技術的には、日本人独自の身体操法に着目し「双 軸」(2本のセンターを
駆使して踊る)など数多くの体系を持っている。
面白いことに、日本人独自の運動を探求するため
彼は環太平洋の島人達に共通の動きを見出し、海洋民族の身体性を研究。
この思想と技術を纏め上げた。
Kabuku mai is a contemporary dance based on Jun's original philosophy
which can be expressed by four Japanese characters, BU (martial art), MAI (dance),
HOU (dedication to god) and ZEN (the way of meditation in Buddhism).
Technically speaking, he focused on Japanese traditional physical movement as Soujiku
(= biaxiality. Dance using 2 centers in body.) and other systems.
He seeked for Japanese original movement and found the same style in island people of
Pacific Rim countries. He kept researching for the physical characteristics in maritime
people and organized the consiousness and skills all together.


HOME PAGE of JUN →http://jun240.atpk.jp/